Etiketter

,

I händelse av att någon inte vet kommer jag här med ett tillkännagivande: jag ÄLSKAR joghurt. Jag äter minst en portion joghurt per dag, och gör jag av någon anledning inte det så känner jag mig inte som en hel människa. Seriöst. Under interrailen förra sommaren var det svåraste inte att hinna i tid till tågen eller att få pengarna att räcka till, utan att varje dag hitta en fräsch naturell joghurt till mig. Nilla fick stå ut med en del. På bilden väntar vi på tåget från Wien till Salzburg  och Nilla har just överraskat mig med dagens joghurt-ranson.

Hur som helst, nu finns en ny joghurt på marknaden, nämligen Valios proteinjoghurt PROfeel med hela 10 g protein i en liten bägare. I samma serie finns också kvark och proteindryck. Jag har bara smakat den naturella joghurten än men den är tjock och krämig med en fyllig och bra smak. Den är lite dyr men definitivt värt sitt pris.

