Nu mina vänner har jag ett riktigt gott lchf-bröd åt er! Det är ett ganska dyrt bröd, men fantastiskt gott och verkligen enkelt att röra ihop. Det finns på denna sida varifrån jag också lånat bilden.

Ingredienser:
1dl solrosfrö (du kan även använda sesamfrö)
3dl krossat linfrö
1dl hasselnötter (hela)
1dl sötmandel (hela)
50g fiberhusk
2msk brödkryddor (du kan även använda vanlig grillkrydda)
50g smält smör
250g keso naturell
6st ägg
1dl creme fraiche 34%
Gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader.

Mixa solrosfrö, hasselnötter och sötmandel till en blandning som påminner om grovt mjöl. Häll i resten av ingredienserna. Stjälp över i en smörad form. Det blir perfekt med en rektangulär form för sockerkaka. Strö gärna lite solrosfrön ovanpå.

Grädda mitt i ugnen i ungefär 70 minuter. Brödet ska få lagom gyllenbrun färg. Ta ur brödet ur formen när det svalnat något. Vänta inte för länge eftersom det kan vara lite svårt att få ur det helt då.

Jag ersatte fiberhusken med lika mycket havrekli och tillsatte 2 tsk bakpulver för att få det lite fluffigare.

Detta med leverkorv är rena drömmen! 🙂

