Varsågoda! Här är en bild på min första kärlek i Sydney: min säng! Den är röd och har höga gavlar… Vad mer kan en kvinna begära?! Jag erkänner att den limegröna fleece-filten inte går så väl an med den rosa kudden och sängen, men i dessa antartiskt kalla nätter får man inte vara så noga. Till min ursäkt kan jag säga att filten köptes före jag fick sängen, och inne Ikea kändes limegrönt som ett utmärkt val. Och limegrönt ÄR ju fint, det är ju bara kombinationen som är lite osmaklig. Ungefär som en jätte-snorig julgubbe.

Idag blev det lite shopping i Rouse Hill – ett relativt stort/litet shoppingcentrum ca 15 minuter med buss från collage. Jag har nu skaffat det mesta som jag behöver och speciellt efter dagens varmvattenflaska-köp torde jag klara mig relativt väl. (Förra natten var verkligen kall – jag frös som en liten gris, trots duntäcket)

Jag tycker verkligen verkligen verkligen om polka dots, vilket märks på kökshandukarna och häftet jag köpte idag samt lakanet jag köpte på Ikea. Här är mina små raringar.

Imorgon blir det till att turista för hela slanten! Bondi beach står på agendan. So long!

