Att skaffa australiensiskt telefonnummer är inte så där bara. För det första behövs det ju naturligtvis en telefon. När man har jämfört de olika anslutningarna som de olika operatörerna erbjuder och bestämt sig för en, bör man bege sig till närmaste butik. Om man råkar vara en utlänning bör man vara beväpnad med alla viktiga papper man någonsin ägt och äger, så som pass, visum, hyreskontrakt, försäkringskort, kontoutdrag med minst 10 händelser på, australiensiskt bankkort med mera med mera med mera SAMT, icke att förglömma, mammas namn som ogift.

Tyvärr har jag ännu inte fått mitt bankkort och det har inte varit så mycket aktivitet på mitt konto (feel free att hjälpa till med den saken! :)) så även om jag hade de andra pappren fick jag inte skaffa en fortlöpande anslutning. Men ett prepaid-kort fick jag i alla fall. Vackert så!

Vi har haft introduktion och inskrivning i skolan så nu är jag officiellt en stolt studerande vid Hillsong College! Och på tisdag drar det igång.

Under veckan har jag haft glädjen att få besöka Bondi beach

mumsa på Pancakes on the Rocks (vilket är legendariskt här. Vänligen notera att tallriken på bilden är lika stor som en vanlig mat-tallrik)

se operahuset

och åka färja under the Harbour Bridge

gå runt en fin sjö i Parramatta

och äta himmelskt god joghurt med jordgubbar och blåbär vid Bondi.

Vilken vecka! 🙂

