Denna vecka har vi haft ”intensives”, dvs. skola kl 8:30-17:30 tisdag, onsdag och torsdag. Jag har antecknat handen av mig och blivit så fullproppad i skallen med ny kunskap att jag nästan är lite yr. Mest yr är jag nog för att jag inte hunnit reflektera och meditera över vad jag lärt mig. På kvällarna har vi haft fester och andra roligheter. Jag möter så många nya människor varje dag att jag knappt kommer ihåg dem jag träffat tidigare.

Det är helt otroligt att få vara här och lyssna till dessa kunniga, visa och roliga lärare och få massor med kunskap. Det är fantastiskt att få känna det där suget i maggropen och veta att med lite ansträngning kunde jag bli en så mycket djupare människa. Det är inspirerande att få höra om vad människorna i kyrkan gör för samhället och hur mycket de betyder för dess omgivning. Det är rörande att få röra sig i en miljö där man blir uppmuntrad, älskad och sedd utan att egentligen ha gjort något.

Det är enkelt att säga att allt är solsken och glada dagar, men sanningen är att man ibland känner sig ensam bland så många människor varav man känner några tiotal lite ytligt. Redan i detta skede kan jag se att det under året kommer att ske mycket inom mig, och att tillåta det ske utan vänner och familj nära till hands känns skrämmande och utlämnande. Tack och lov delar jag hem med sju underbara människor från hela världen (Brasilien, Colombia, England, Asien, Holland, Australien, Norge och Karibien). Vi har en underbar stämning i hemmet och jag har förmånen att ha fina kvinnor nära till hands att se upp till och söka tröst hos vid behov.

Klicka här för att komma till öppningsvideon för College 2012.

