Mamma, du blir nog glad när du får höra att jag har börjat äta gröt (ibland). Den där rackarns joghurten är så dyr.

Och så blir du nog stolt när jag berättar att jag på eget bevåg rensar i vår trädgård (och njuter av det).

Och att det är bra att jag tog med mig så lite saker, för hittills har det varit fint städat i mitt rum (har man inte så mycket grejor är det lättare att hålla reda på dem…). Dessutom brukar vår rektor säga att ens Ministry (dvs. det man gör i kyrkan) ser ut som ens sovrum gör. Är det skräpigt, kommer ens tjänst att vara skräpig.

Kanski ja vaar ti naa ja änno?

Och pappa, du blir nog glad att höra att jag har lärt mig en massa nya engelska ord. Dessa ord anses fula i USA, men ok här. Det är tydligen tillåtet att säga vad som helst i Australien, eftersom alla är så laid back.

