Måndag är en lång skoldag. Jag börjar sent (kl. 11:45) och slutar kl. 20:00. Jag bär med mig lunch till skolan varje dag, men på måndagar får jag ta med mig både lunch och middag. Egentligen  borde jag väl sucka och stöna över hur jobbigt det är att veta vad jag skall packa ner i lådan, men sanningen är att jag njuter av att planera min mat, packa ner den i små söta lådor, pressa in lådan i den redan överfulla kylen på college och sedan ooh-a och aaah-a över andra människors lunchlådor. Jag börjar märka mer och mer hur passionerad jag är över mat. Det finns nog inget som får mig så på G som att tala om mat.

I dagens lunchlåda fanns Frittata (hur god som helst!) med kål och spenat och i middagslådan fanns min favoritsallad för tillfället med sallad, gul paprika, tomat, morot, saltgurka, turkisk joghurt, kokos och salta jordnötter. Knepig blandning, jag vet, men jag gillar sånt. Min brasilianska house mate frågade om detta är ett finskt recept, men jag fick säga som det är att det är nog bara mitt eget hopkok. Hon skrattade åt min sallad och jag skrattade åt min sallad, men skrattar bäst som skrattar sist, för jag fick äta upp den. Och OJ vad den är god!

