Etiketter

, ,

…med ett fint kort och en Hemmets Veckotidning! TUSEN TUSEN TACK Josefin! 🙂 kryss-stunden (stunderna!) var ett faktum! (bilden är tagen från nätet)

Hittade en massa goda recept, bland annat på en riktigt enkel (men god, tror jag) äppelpaj som jag vill pröva. Kroppen har ställt in sig på finländsk höst med obligatorisk äppelpaj, trots att det är vår-vinter här, och jag är så sugen på paj! Kan inte fatta att ni firat venetziansk hemma i Finland denna helg… Då ska det vara mörkt och kyligt, här är det tvärtom soligt och oftast rätt skönt.

Helgens bästa stund var nog gymmet på lördag. På grund av förkylningen har jag inte tränat på två veckor, men började med besked igen denna helg med joggtur, fotboll och gym. Ett riktigt dyrt – men fräsch – gym, Virgin Active, hade öppna dagar och man fick träna gratis. Maskinerna var likadana som på Lady Line i Helsingfors (där jag tränat de senaste fyra åren), det var stort, ljust, modernt och hade swimmingpool och kafé. Synd att jag inte hade simdräkten med. Jag kommer inte att skaffa kort till gym, eftersom jag är fattig studerande och anser att jag lika bra kan träna hemma. Men ett par hantlar tror jag att jag skall kosta på mig. Saknar att kunna styrketräna utan hantlar, hittills har jag använt min Bibel och min ordbok 🙂 Tjejerna i vårt hus har bett mig leda zumba- och Sh’bam-inspirerade träninspass för dem… Så nu blir det till att börja hitta på ett roligt men utmanande träningsprogram. Så kul! 🙂

