Hushållssysslor finns det både tråkiga och mindre tråkiga av. Och så finns det de där som man i smyg tycker är riktigt trevliga att pyssla på med. De där som man inte berättar åt mamma att man tycker om att göra för då får man göra det hela tiden fast man inte vill och så är det inte mys-göra längre utan buu-göra och så vidare. Mys-göra för mig är att hänga kläder utomhus. Märkväl utomhus. Inte inomhus. Det är tråkigt. Men utomhus. När jag får skaka ut kläderna och hänga dem på linan och klämma till dem med bykpojken/kläknäppen (kärt barn har många namn) då känner jag mig riktigt huslig och, av någon konstig anledning, nöjd. Nöjd med mig själv och nöjd med livet. Och hurra, hurra, hurra, här i Australien får jag hänga kläder på tork. Utomhus. På klädstreck. Med kläknäppen. *nöjd suck*

