Etiketter

,

Efter 5 månader i Australien, Sydney och Hillsong Church kan jag bara konstatera att det finns många saker jag gillar, ja rent av älskar med min kyrka. Som för att nämna CityCare. Varje år i december ger församlingsmedlemmarna tonvis med mat, leksaker, böcker – you name it – som paketeras in och ges ut till Sydney-bor som inte har kan köpa själva. Leksakerna ges till familjer där t.ex. någon av föräldrarna fattas, där sjukdomen lamslår allt vad heter vardagsliv eller där det inte finns pengar.

Berättelsen om pappan som satt i fängelse och hade möjlighet att ge sina barn presenter detta år fick mig nästan att ta till lipen. Inte nog med att barnen fick känna sig älskade. Pappan själv fick visa kärlek och omtanke och barnens mamma återfick tron på honom, vilket gav honom tillbaka hans värdighet.

Minst så här ser det ut efter varje gudstjänst på söndagarna. Och vänligen kom ihåg att det är 4 gudstjänster varje söndag i Hills Campus samt på 14 andra olika ställen runtom i Sydney åtminstone 1 gudstjänst / söndag.

Australiensarna är ett givmilt folk, jag säger inte annat.

