Så var julen över för detta år. Det var lite annorlunda att fira julen i 30 C sommarvärme. Julfeelisen innfann sig under ½ minut i julkyrkan på julaftonen, annars kändes det som vilken annan sommardag som helst. Hur som helst var jag uppe på The Sunshine Coast, 1½ h flyg från Sydney. Vänner till familjen bor där uppe och de bjöd mig in för att fira jul med dem. Här följer bilder från den senaste 1½ veckan.

aussie 002

Utsikt över the Glasshouse Mountains.aussie 198

aussie 195

Jajjamensan, en Finland-road och ett monument över finska immigranter.

aussie 044

Pensionärernas paradis är var jag tillbringade min jul 🙂

aussie 064

Vi åkte lite tåg med jultomten i The Gingerbread Factoryaussie 014

Utan att skämmas köpte jag denna 7 dollars kvark – och den var väldans god. Kvark hittar man oftast inte i Australien, så det gäller att passa på!

aussie 185På beachen en kväll kunde man spela trummor eller titta på eld-dansare (eller vad de än heter)

aussie 091Nä, jag lever inte alls i paradiset…

aussie 036Stadens namn Maroochydore betyder ”vatten var svarta svanar bor”. Och jag har fotobevis på att namnet passar.

aussie 108

Såg mitt livs första bananträd.

aussie 112Skrattade lite åt skylten som fanns i en helt random liten park. Jaja, dessa pensionärer har lite svårt att uppföra sig.

aussie 203Kan inte låta bli att lägga upp denna bild. Så fin!

aussie 102Höga backar i Maroochydore! Detta blev min morgonpromenad en dag.

aussie 015

Åt denna gröt gjord på Chia frön i den underbart alternativa byn Maleny. Så gott!

