Välkommen till ett nytt år! Det är väl bara att börja på och se vart det bär. Läste  min norska andaktsbok i morse och följande ord har stannat kvar i mina tankar. (Ni får ursäkta om språket känns konstlat. Jag skyller på att jag inte kan norska och att jag översatte texten rakt av på två minuter…)

Lev inte i gårdagen, lev i nuet. Gör dig av med varje bekymmer inför framtiden, vare sig det gäller fattigdom, saknad eller förlust av någon som står dig nära. Begrav alla bittra tankar, alla känslor av att ha blivit kränkt eller inte räcka till, dina antipatier, din besvikelse över andra eller dig själv, din dysterhet och din förtvivlan – begrava allt det, lyft huvudet och börja om på nytt. Hela det år som kommer vilar i Guds hand, en dag i gången. Förstör inte Guds gåva genom att frukta inför de dagar som skall komma. Han har lovat ge dig all den visdom och styrka du behöver.

