Jag fick en till vän idag. En underbart sprudlande tjej med ett bubblande skratt och varma kramar. Hon gav mig en blomma och sa att den representerar min skönhet. Hon får mig att skratta. Ibland känns det som evigheter sedan jag skrattat. Ni vet, skrattat på riktigt. Hon lockar fram det i mig. Och jag känner mig så välsignad.

Ända sedan jag kom till Sydney har brev, kort och paket singlat ner i min postlåda med jämna mellanrum. Små (och stora!) påminnelser om vänskap och omtanke från vänner och familj hemifrån. Varenda påminnelse har fyllt mig med en känsla av att vara älskad. Den mängden post som skickats till mig under december månad har dock tagit priset. Aldrig förr har jag känt mig så ihågkommen. Så omtyckt. Så omsluten. Så sedd. Det har skickats armband, julkalendrar, en hard rock café t-shirt (grattis Helsingfors! Det blir definitivt ett besök dit så fort jag äntrar finsk mark), en dvd, en burk champinjoner, tidningar (utan, men mest med, korsord), böcker, skor, finsk choklad, sockor, en tavla målad av en vän…

Jag känner mig så priviligerad över att få ha så många fina människor i mitt liv, både långt borta och nära. Tänk att jag får vara vän med så underbara människor med sådana generösa hjärtan! Jag vill att du ska veta att vartendaste brev/paket har blivit mottaget med ett stort leende, en varm kram om mitt hjärta och ett tack.

Och om du läser det här och känner dig ”skyldig”, vill jag att du ska veta en sak.

Jag älskar dig.

cupcakes 152

