Nu har familjen varit i Sydney en halv vecka och det har varit så kul! Jag har fått bo hos dem på hotellet i en fin stadsdel i sydöstra Sydney. Me like! Inatt sov jag dock hemma och morgonmålet blev en blandning jag inte tänkt på förr men som blev väldigt gott. Joghurt med hallon och rädisor.

DSC_0354

Rädisor! Kanske du tänker då. Men tillsammans med joghurten är de inte alls starka och de bidrar med en väldigt trevlig knaprighet.

DSC_0355Blanda 1 dl joghurt med 1 dl grynost. Tillsätt 1 kapsyl vanilj essens. Rör om. Tillsätt 50 g hallon och två rädisor, hackade i mindre bitar. Strö över 1 msk krossade linfrön och lite kardemumma. Avnjut det med mitt absoluta favoritte – lakrits. Hittade ett häromdagen som jag har sörplat i mig som en galning sedan dess.

Jag har hört förr att hallon och lakrits är en bra kombo, och nu fick jag alltså det bekräftat. Nu blir det down town för hela slanten med Darling Harbour och på eftermiddagen Hillsongs påskgudstjänst i Sydney Entertainment Centre.

Påskens budskap syntes på himlen igår… Gissar att det är Hillsong som varit i farten (eller åtmingstone betalat för det) 🙂

DSC_0326 DSC_0324

