Etiketter

Min patrionism visste inga gränser häromveckan när jag hittade ett paket äkta Fazer Surskorpor i en random grönsaksbutik i ett random Randwick Junction (coolt namn på ett coolt ställe). I Randwick Junction skulle jag aldrig befinna mig om det inte var för att min familj kom till Australien och det var där deras hotell var. Så jag måste säga att det var en synnerligen lyckad kväll – surskorpor i ena handen och familjen i den andra. Ett paket har redan slunkit ner ganska obemärkt och ett andra paket är redan inhandlat – funnet på Svenska Kyrkan i Melbourne dit vi lite senare styrde kosan. Svenska Kyrkan stoltserar med att deras Nordiska Matutbud är bättre än Ikea, och jag är nog böjd att hålla med. Fast ingen Memma fanns i hyllorna bland all godis från både Fazer, Marabou och Malaco. Och Ahlgrens bilar, icke att förglömma. Men jag får väl så lov att klara mig utan memma i år och äta dubbelt så mycket nästa år… förutsatt att påsken inträffar EFTER att sockerstrejken är slut.

DSC_0196

Den frukosten kommer jag sent att glömma.

DSC_0194

Som studerande håller jag smörgåspålägg i form av kött och ost som en lyx. Dessa två senaste veckor blev det kött och ost på surskorpan varje dag. Heaven! 🙂 DSC_0195

Vilket perfekt kokat ägg! Så skall det se ut, så blir Frida glad i magen. Gulan lite rinnande (eller mycket, gillar det också).DSC_0193Randwick erbjöd mer än bara surskorpor, eller vad sägs om Julmust och svensk saft?!

 

