Här kommer några bilder från Melbourne. Som ni ser innehåller den några kakor. Denna resa kommer officiellt att vara den där jag åt så många goda kakor att jag nästan inte kunde räkna dem. Det var vitchokladkladdkaka (himla god), citronkaka, belgisk vit- och mörkchokladkaka, vitchoklad-passionsfruktkaka, banankaka, sachertårta, äppelkaka, ostkaka med jordgubb… Ja, det var en fest från början till slut! 🙂 Jag sa ju att jag skulle hålla upp med sockerstrejken under Melbourne-resan, och det gjorde jag definitivt. Men jag är back on track sedan jag kom hem, dvs. 13.4. Och nu är det ett år framöver som gäller!

Annat gott jag inmundigade var känguruhamburgare, australiens nationalrätt köttpirog (som var förvånansvärt gott), räk-vårrullar samt buffé (som för övrigt skall bli min nya melodi) på en österrikisk restaurang där jag för första gången åt musslor (!) samt åtväldigt god surkål, kräftor och en massa goda kakor (läs ovan 🙂 ).

Överlag är Melbourne en fantastisk stad. Väldigt konstnärlig och kreativ, europeisk, perfekt för shopping (eller vad sägs om tre par skor?), lätt att ta sig runt i, en massa härliga cafeér och restauranger. Jag rekommenderar det varmt! 🙂 Här finns stooora och mäktiga fikonträd (försök hitta mig, haha), jag hittade mina want to have-converse med prickar (naturligtvis), såg pizza med rosa rödbetsbotten (glutenfri), fick tillbringa tid med min fina systerson, hittade några mysiga kafeér och speciellt ett med kvarkfyllda crepes (kvark kan man endast köpa i specialbutiker för ca $ 10 för 500 g så det är inte vanligt), marknader och lopptorg i mängd (vilket jag älskar). Jaa, det var en fin vecka!

