Etiketter

, ,

Att göra sin egen wrap är inte svårt och ger ett fint litet poäng i husmorstabellen 🙂 Jag lagar det här ofta till lunch för det är så enkelt att ta med och mättar bra. Med hjälp av kryddor kan man få en ny och spännande wrap varje gång. Fyller jag min wrap med kyckling smaksätter jag den gärna med curry medan jag gillar pizza-krydda tillsammans med tonfisk. Låt fantasin flöda!

Till 1 wrap behövs:

1 ägg

½ msk fiberhusk

2 msk vatten

krydda enligt smak

Vispa ägget lätt med en gaffel och blanda samman ingredienserna. Låt stå åtminstone 5 minuter så fiberhusken får gotta till sig lite. Bred ut smeten jämntjockt i en stekpanna på medelvärme och vänd den efter några minuter. Om pannan inte är tillräckligt väloljad fastnar wrapen lätt och får hål.

Fyll den sedan med valfritt tillbehör! Jag brukar smeta på

1/4 mosad avokado

1 tsk senap

ca 100 g kött

½ riven morot

½ hackad tomat

1 näve spenat eller salladsblad

Speciellt tonfisk ur konservburk som fyllning brukar bli en ganska våt och kladdig historia, så linda gärna lite bakplåts- eller hushållspapper om så får du inte allt i famnen.

DSC_0558 DSC_0568 DSC_0566 DSC_0571

Ps 1. Om du tycker att wrapen på bilden ser lite tjock ut, ser du alldeles rätt. Eftersom kameran stod framme blev wrapen lite blyg och gick av på mitten (något som ALDRIG hänt förut). Så all fyllning trottades in på en halv wrap med den andra halvan som något slags tillbehör. Weird.

Ps.2 ”Heimlaga” betyder hemlagad. Dialekt, you know.

