När jag var i Melbourne läste jag en broschyr om olika caféer och restauranger och hittade ett café som serverade kvarkfyllda crepes. Naturligtvis skulle jag dit!:) Ni som lever med kvark tillgänglig (billigt!) i varje affär – NJUT! Jag saknar kvark med varenda fiber av min kropp (oj, vad det blev seriöst…) och ser väldans mycket fram emot att få trycka ner skeden i en nyöppnad burk.

Hur som haver. Grace café hette stället och Johanna och jag styrde kosan dit. Väl framme hade jag svårt att bestämma mig för vad jag ville ha, och på grund av lunchtid och vrålande mage blev det en rödbetssallad istället för crepsen. Om jag hade haft extra rum i magen (och extra pengar i plånboken) hade det definitivt blivit en crepes till efterrätt. Men redan att se ordet quark på menyn fick mitt hjärta att bulta ett extra slag. Tänk att det behövs så lite för att göra en glad 🙂

Caféet får för övrigt högsta betyg för mysighetsfaktor, god mat, vänlig betjäning och ett pluspoäng för vackert porslin!

DSC_0526 DSC_0525 DSC_0524 DSC_0532 DSC_0533

